مبینا مبینا ، تا این لحظه: 19 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره
مهدیمهدی، تا این لحظه: 21 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره
محمدمحمد، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 15 روز سن داره

بوستان نور

درباره بهشت و جهنم برای کودکان

1393/4/26 9:37
نویسنده : گل نرگس
2,442 بازدید
اشتراک گذاری
ببين عزيزم!

خدا اصلاً دوست ندارد کسي را به جهنم ببرد. او به ما آدم‌ها عقل داده است تا راه خوب را از بد بشناسيم و گمراه نشويم. خداوند، پيامبران را هم فرستاده تا مردم را راهنمايي کنند و آن‌ها را از آتش جهنم بترسانند


«خدا شما را به سوي بهشت فرا مي‌خواند» (بقره،221)

غلام‌رضا حيدري‌ابهري

چرا خدا جهنم را آفريد تا آدم‌ها را در آن‌جا بسوزاند؟

ببين عزيزم!

خدا اصلاً دوست ندارد کسي را به جهنم ببرد. او به ما آدم‌ها عقل داده است تا راه خوب را از بد بشناسيم و گمراه نشويم. خداوند، پيامبران را هم فرستاده تا مردم را راهنمايي کنند و آن‌ها را از آتش جهنم بترسانند.

مطمئن باش خدا هر گنهکاري را هم به جهنم نمي‌برد؛ کساني که از گناه خود پشيمان شوند و توبه کنند، به جهنم نخواهند رفت. رحمت خدا خيلي زياد است. فقط کساني به جهنم مي‌روند که به حرف خدا گوش نکرده‌اند و بعد از انجام گناه، ‌به جاي توبه کردن، به انجام گناهان ديگري پرداخته‌اند.

آيا به نظر تو نبايد آدمي مثل يزيد که امام حسين عليه‌السلام را با لب تشنه شهيد کرد و فرزندان او را با تازيانه زخمي کرد و آنان را در بيابان‌ها آواره ساخت، به جهنم برود؟ يا نبايد آدمي مثل صدام که هزاران مرد و زن بي‌گناه را کشت و بچه‌هاي مظلوم شهر دزفول را با موشک به قتل رساند، جهنمي شود؟ چنين افرادي، جهنم را خودشان انتخاب کرده‌اند. جايي که خدا براي ما آدم‌ها در نظر گرفته، بهشت است. در آيه 221سورة بقره مي‌خوانيم: «خدا شما را به سوي بهشت فرا مي‌خواند.»

وقتي قرآن کريم، دربارة جهنم توضيح مي‌دهد،‌ مي‌خواهد ما را از خطر آن آگاه کند. اگر خدا مي‌خواست مردم را به جهنم ببرد، دليلي نداشت که بهشت را هم بسازد يا مردم را از خطر جهنم باخبر کند.

جهنم نتيجة کار خود آدم‌هاي کافر و انسان‌هاي گناهکار است. همان‌طور که اگر کسي مسواک نزند، دندانش خراب مي‌شود و درد مي‌گيرد و يا هر کس پرخوري کند، مريض مي‌شود و همين‌طور اگر کسي در زمستان با پيراهن نازک بيرون برود، سرما مي‌خورد، سرانجام آدم گناهکار نيز جهنم است.

خدا دوست دارد ما بهشتي شويم و براي رسيدن به بهشت به ما خيلي کمک مي‌کند، اما اگر کساني بخواهند راه جهنم را انتخاب کنند تقصير خودشان است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بوستان نور می باشد