مبینا مبینا ، تا این لحظه: 19 سال و 5 ماه و 12 روز سن داره
مهدیمهدی، تا این لحظه: 21 سال و 2 ماه و 7 روز سن داره
محمدمحمد، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

بوستان نور

طرح درس سوره کوثر

1393/6/11 7:6
نویسنده : گل نرگس
528 بازدید
اشتراک گذاری

نام درس : سوره کوثر    محل تدریس : کلاس    عنوان تدریس : تدریس سوره کوثر        تعداد دانش آموزان : 10 نفر          اهداف کلی :   آشنایی با سوره کوثر    اهداف جزئی : آشنایی و یادگیری آیات سوره کوثر و حفظ کردن آن    اهداف رفتاری : یادگیری و آشنایی با سوره کوثر ( دانش )      آشنایی یا آیات این سوره و حفظ کردن آن ( مهارت ) آشنایی با معنای این سوره و پیاده کردن آن در زندگی ( نگرش )  



نام درس : سوره کوثر    محل تدریس : کلاس    عنوان تدریس : تدریس سوره کوثر        تعداد دانش آموزان : 10 نفر            

  اهداف کلی :   آشنایی با سوره کوثر    اهداف جزئی : آشنایی و یادگیری آیات سوره کوثر و حفظ کردن آن    اهداف رفتاری : یادگیری و آشنایی با سوره کوثر ( دانش )      آشنایی یا آیات این سوره و حفظ کردن آن ( مهارت ) آشنایی با معنای این سوره و پیاده کردن آن در زندگی ( نگرش )  

رفتار ورودی : سلام      خوبید خانم ها ؟           ( بله )   چه خبر ؟    سرحال اید ؟   (بله)       همه حاضرند ؟      نه خانم فاطمه امروز غایبه . وقتی رفتم دنبالش که بیایم مدرسه مادرش گفت مرض من خودم میام به خانم معلم می گم .          وای ان شا الله که هر چه زودتر خوب بشه بچه ها حتماً براش دعا کنید ، باشه ! 

خوب با نام خدا که بهترین نام هاست . بریم سراغ درسمون .

ارزشیابی تشخیصی :  درس قبلی چه درسی بود ؟         یادتونه ؟           سوره عصر       خوب همگی یاد گرفتید؟         ( بله )           از همه می پرسم تا مطمئن شویم یا گرفتند و اگر اشکال داشتند رفع کنیم.         خوب معلومه که یاد گرفتید.             آفرین به شما که خونه تمرین کردید تا خوب یاد بگیرید . حالا تکالیفتان را بگذارید روی میز تا نگاه کنم ؟            آفرین گلای من همتون خوش خط و کامل نوشتید ممنون از همتون.

ارزشیابی ورودی : وقتی مطمئن شدیم که درس قبلی را کامل یاد گرفتند اقداماتی برای درس جدید می کنیم . بچه ها امروز می خوام یکی دیگر از سوره های زیبای قرآن را به شما یاد بدم . دوست دارید یکی دیگر سوره را حفظ کنید ؟ ( بله )

ایجاد انگیزه : برای اینکه بچه ها هم علاقه و هم بهتر سوره را یاد بگیرند از لوحه و نوار استفاده می کنیم لوحه را بر تخته نصب کرده و با قرائت نوار و نشان دادن کلمه به کلمه آیات به بچه ها که بتدا گوش می کنند سپس زمزمه کرده و بعد تکرار می کنند  تا یاد بگیرند .

ارزشیابی تکوینی : نام سوره ای که امروز یاد گرفتیم چه بود ؟ آیات را یاد گرفته اید ؟

ارزشیابی پایانی : هر کدام از بچه ها یکی از آیه ها را می خوانند سپس 2 گروه کرده و هرگروه از گروه مقابل یک آیه را می خواهند تا قرائت کند. اگر اشکالی داشتند آن را رفع می کنیم .

ارائه تکلیف : سوره کوثر را با کمک بزرگترها حفظ کرده و برای جلسه بعد و بگوئید که کوثر به چه معنایی است . از بزرگترهای خود بپرسید ؟

منبع:وبلاگ قدرت اله محمودلو

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بوستان نور می باشد