مبینا مبینا ، تا این لحظه: 19 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره
مهدیمهدی، تا این لحظه: 21 سال و 2 ماه و 17 روز سن داره
محمدمحمد، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

بوستان نور

دروازه شهر دانایی

1392/12/1 15:3
نویسنده : گل نرگس
428 بازدید
اشتراک گذاری

دروازه شهر دانایی

در زمان های قدیم برای ورود به شهرهای بزرگ لازم بود اول از دروازه شهر عبور کنند و سپس وارد شهر شوند. پیامبر بزرگ اسلام، برای این که دانش بالای امام علی علیه السلام را به مردم اعلام کند، از یک تشبیه زیبا استفاده کرد و فرمود: «من شهر علم و دانایی هستم و علی علیه السلام دروازه آن شهر است؛

http://s3.picofile.com/file/7967075806/%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87_%D9%85%D8%B7%D9%84%D8%A8.gif



دروازه شهر دانایی

در زمان های قدیم برای ورود به شهرهای بزرگ لازم بود اول از دروازه شهر عبور کنند و سپس وارد شهر شوند. پیامبر بزرگ اسلام، برای این که دانش بالای امام علی علیه السلام را به مردم اعلام کند، از یک تشبیه زیبا استفاده کرد و فرمود: «من شهر علم و دانایی هستم و علی علیه السلام دروازه آن شهر است؛ پس هر کس قصد دارد وارد شهر دانایی شود، باید از دروازه آن عبور کند» معنای این سخن پیامبر این است که تمام انسان هایی که دوست دارند از علم و دانش فراوان برخوردار شوند، لازم است از رفتار و سخنان حضرت علی علیه السلام به خوبی استفاده کنند.

چشمه دانش

خیلی از شما بچه ها در مسافرت ها یا جاهای دیگر «چشمه آب» را دیده اید که از زمین می جوشد و در آن همیشه آب زلال و تمیز و خنک جاری می شود. سخنان امام های خوب ما و بزرگان دین، چون حرف های خداوند است، راه های خوشبختی را به ما نشان می دهد و مثل آب زلال همان چشمه های جاری است. امام علی علیه السلام هم مثل یک چشمه دانش همیشه جاری است که صحبت ها، سخنرانی ها و راهنمایی او، در کتاب های مختلف مثل «نهج البلاغه» جمع شده و می تواند همیشه راهنمای ما به سرزمین نور و خوشبختی باشد.

مدال دوستی

دوستی با انسان های خوب، ما را به سوی شهر خوبی ها می برد. بهترین انسان های روی کره زمین هم پیامبران و امامان هستند که می توان از راه دوست شدن با آن ها، به خوشبختی رسید. جالب است بدانید که خود پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به ما دوستی را معرفی می کند که ارتباط با او و علاقه به او، خوشبختی ما را تضمین می کند. پیامبر به ما فرمود که «خوشبخت واقعی کسی است که امام علی علیه السلام را چه در زمان زندگی او و چه بعد از شهادتش دوست داشته باشد» پس با این جمله پیامبر راستگو، همه ما یک مدال طلایی گرفته ایم. مدالی به نام مدال دوستی امام علی علیه السلام .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بوستان نور می باشد