مبینا مبینا ، تا این لحظه: 19 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره
مهدیمهدی، تا این لحظه: 21 سال و 2 ماه و 17 روز سن داره
محمدمحمد، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

بوستان نور

فایده درس خواندن

1392/12/1 15:4
نویسنده : گل نرگس
438 بازدید
اشتراک گذاری
مطلب بصورت موقت و بدون نمایش در وبلاگ ثبت شده است

کار خوب، بدون هزینه

انجام بعضی از کارهای خوب و گرفتن پاداش آن از سوی خداوند، نیازمند هزینه کردن وقت، مقداری پول و یا انرژی بیشتری است. امام علی علیه السلام یک کار خوب به ما پیشنهاد می کند که نه وقتی از ما می گیرد، نه خرجی دارد و نه این که انرژی ویژه ای می خواهد، با این همه، پاداش خوبی هم از سوی خداوند به ما تعلق می گیرد. نام آن کار خوب، خوش رویی و برخورد خوب داشتن با دیگران است.

به جمله امام علی علیه السلام توجه کنید:

«خوشرویی، احسانی بی هزینه است»

فایده درس خواندن

«بهانه گیری برای درس خواندن، کافی است!» این جمله را به دانش آموزانی می گویم که گاهی بهانه جویی می کنند و درس هایشان را خوب نمی خوانند، اهل مطالعه کتاب یا مجله نیستند و تمام زندگی آن ها به بازی و تفریح می گذرد. دانش آموزان و کودکان عزیزی که از دوستان امام علی علیه السلام هستند، خوب است به این سفارش و جمله امام درباره درس خواندن و یادگرفتن دانش خوب فکر کنند:

«دانش تو را رستگار و خوشبخت می کند و نادانی تو را نابود و تباه می سازد» و نیز به ما یاد داد که «دانستن و دانش، بزرگ ترین گنج است».

شناسایی دوست برتر

آیا می خواهید بهترین دوستان خود را شناسایی کنید؟ آنهایی که به دنبال شناختن بهترین دوست خود هستند، می توانند از این راهنما استفاده کنند. یک جمله راهنما، از امامِ خوبان حضرت علی علیه السلام که به ما در پیدا کردن بهترین دوست از میان دوستان دیگر، کمک می کند. امام اول علیه السلام فرمود: «بهترین دوست تو کسی است که در انجام کارهای خوب عجله و شتاب دارد و تو را هم به سوی آن کار می کشد» با این جمله طلایی، می توانیم بهترین دوستان خود را بشناسیم؛ کسانی که در انجام کارهای خوب پیشقدم می شوند و هم ما را به انجام آن کارها تشویق می کنند، کارهایی مثل کمک به شاگردان دیگر کلاس در درس خواندن، کمک به پدر و مادر، سلام کردن به دیگران وکارهای خوب دیگر.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بوستان نور می باشد