مبینا مبینا ، تا این لحظه: 19 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره
مهدیمهدی، تا این لحظه: 21 سال و 2 ماه و 11 روز سن داره
محمدمحمد، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره

بوستان نور

برنامه های شب قدر

1393/3/30 8:42
نویسنده : گل نرگس
434 بازدید
اشتراک گذاری
 

برنامه های شب قدر

بچه ها، می دونید چه) کارهایی برای شب قدر در دستورات دینی و کتاب های ما آمده؟ می دونم، بعضی از شما اون کارها رو از امام جماعت مجسد شنیدید بعضی ها تون هم از معلم یا پدر و مادر شنیدین و بعضی های دیگه هم پیش پدر بزرگ و مادر بزر رفتید و از اونا یاد گرفتید،


راه بیدار ماندن

خیلی ها وقتی از امتیازات شب قدر با خبر می شن. دلشون می خواد تمام شب رو بیدار بمونن. ولی نمی تونن و خوابشون می گیره. این ها چه کار می کنن تا خوابشون نبره؟ خب، راه حل این مشکل خیلی آسونه و ون هم ایننکه بعد از ظهر کمی بخوابن و موقع شام هم کمتر از شب های دیگر بخورن، همان طور که بچه های امام علی علیه السلام حضرت فاطمه علیهاالسلام این کار رو می کردند.

برنامه های شب قدر

بچه ها، می دونید چه) کارهایی برای شب قدر در دستورات دینی و کتاب های ما آمده؟ می دونم، بعضی از شما اون کارها رو از امام جماعت مجسد شنیدید بعضی ها تون هم از معلم یا پدر و مادر شنیدین و بعضی های دیگه هم پیش پدر بزرگ و مادر بزر رفتید و از اونا یاد گرفتید، فرقی نمی کنه اونی که مهم، دونستن اون کارها و انجام دادن اون هاست. بچه ها، توی شب قدر، چند تا کار خوبه مثل این که شب رو بیدار بمونن، دعا کنین، دعا برای پدرا و مادرا، معلما، خودتون، دعا برای امام زمان و دعا برای دوستای خودتون، نماز خواندن، خصوصا نمازهای مستحبی مخصوص این شب تا جایی که برای شما امکان داشته باشه، خواندن قرآن مثل خواندن سوره توحید، ناس سوره های دیگه قرآن که مثل خودتون کوچولواند. یک کار دیگه که هم آسونه و هم جالب این که ما می تونسد با هماهنگی بزرگان مساجد و در پذیرایی از اونایی که شب قدرو بیدار می مونن و به مسجد اومدن، کمک کنید.

احترام شب قدر

بعضی از بچه ها، وقتی شب های زیبای قدر رو با دوستان خودشون به مسجد می آیند، احترام این شب رو به خوبی رعایت می کنند، مثلاً سعی می کنند کارهای بیهوده انجام ندن. حواس بقیه مردم را که مشغول خواندن دعا یا نماز هستند، با شیطنت های خودشون پرت نکنند، سرو صدا نکنن و بالاخره هر کاری که نشون بده می دونن که شب قدر با همه شب های دیگه سال فرق داره.

امیدوارم شما دوستای خوبم، با دعاهایی که می کنید، همیشه موفق باشید و خداوند دعاهای شمارو و آرزوهای شما رو برآورده کنه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بوستان نور می باشد